Yli 70 yritystä ja organisaatiota antoi joululahjan luonnolle – katso joulun 2022 lahjoittajat

72 suomalaista yritystä ja organisaatiota tuki jouluna 2022 WWF:n luonnonsuojelutyötä. Lämmin kiitos kaikille joululahjoittajille! Yhdessä yritysten kanssa rakennamme tulevaisuuden, jossa luonto ja ihmiset elävät tasapainossa.

Suomalaiset yritykset ja organisaatiot lahjoittivat WWF:n vuoden 2022 joulukampanjaan yhteensä 72 548 euroa monimuotoisen luonnon turvaamiseksi.

Joululahjoittajat valitsivat useista kotimaisista ja kansainvälisistä suojelukohteistamme itselleen sopivimman. Joulukampanjan kautta tuettiin erityisesti ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi tehtävää työtä, Itämeren, Suomen metsien ja jääkarhun suojelua sekä yleisesti WWF:n luonnonsuojelutyötä.

”Lämmin kiitos tukijoillemme. Suojelusaavutuksemme ovat mahdollisia vain tukijoidemme ja yhteistyökumppaneidemme ansiosta. Lahjoitusten avulla voimme jatkaa pitkäjänteistä työtämme luontokadon pysäyttämiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi”, sanoo WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder.

Joululahjoittajat 2022

Nämä yritykset ja organisaatiot tukivat WWF:n luonnonsuojelutyötä joululahjoituksella:

Ramboll Finland, PriceWaterhouseCoopers, Port of Hamina, Minimani yhtiöt, David Brown Santasalo, Valamis Group, Finanssiala Ry, Arctic HR, The Boston Consulting Group Nordic, Veronmaksajain Keskusliitto, Kempower, Apelin Group, The Boston Consulting Group Nordic, Laitila Coating, Skanska, M-Drifter, Teamit Group, Brainflight, Rosk’n Roll, Celltech Solutions, Saint Gobain PAM, Hokkinen Palvelut, Tapio, Rovamatto, Mecaplan, NL Acoustica, Canform, TottiWatti, Fine Brands, Rakennuttamispalvelu Juha Vanhanen, Suomen Sanser, Laserle, Aste Helsinki, Eläinpatologian laboratorio, Pluspuu Talot, Tieteentekijät, Roadari, MetropoliLab, Tengbom, M-levy, Lautta-Sähkö, GISGRO, Deloitte, Virran Varrelta Design, HyperPoro, Sammet Dampers, Noice Entertainment, Nexit Ventures, Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä, Pieni Insinööritoimisto, Miili Consulting, Koherenssi, Stromma, Asianajotoimisto Kess, Iloaskel, Riihimäen Tilintarkastus, Albiox, Ignia, Suomen ympäristöopisto SYKLI, Virna markkinointi, Phexagon Group, Teleste, Teesalonki Sylvia, Soffan verhoomo, AitoVet, Hyvä Ihme Design, Kierivä, Takatalo ja Tompuri, Rock Physics Finland, Construction Engineering Finland, Elisa, Nemo Sailing, Kidecenter

Joulukampanjasivumme on nähtävissä tammikuun puoliväliin saakka. Sivustolla voit halutessasi tutustua tarkemmin yritysten lahjoitussummiin ja -kohteisiin. Työtämme on mahdollista tukea myös läpi vuoden, kun joulukampanjasivu tulee päivittymään yritysten kertalahjoitussivuksi. Lue lisää erilaisista lahjoitus- ja kumppanuusvaihtoehdoista.

Miten WWF toimii luonnon hyväksi?

Suomen WWF:ssä olemme tehneet töitä luonnon puolesta jo yli 50 vuotta. Lahjoitusten avulla autamme uhanalaisia lajeja kotimaassa ja maailmalla, vaikutamme päättäjiin ja ihmisten käyttäytymiseen, työskentelemme ilmaston ja erilaisten elinympäristöjen hyväksi sekä jalkaudumme kenttätöihin. Tavoitteemme on, että luonnon köyhtyminen on pysäytetty vuoteen 2030 mennessä.

Jokaisesta WWF Suomelle lahjoitetusta eurosta keskimäärin noin 80 senttiä menee suoraan luonnon- ja ympäristönsuojelutyöhön sekä niistä viestimiseen. Loput lahjoituksesta käytetään uusien varojen hankkimiseen, hallintoon ja raportointiin. Nämä kulut ovat välttämättömiä, jotta luonnonsuojelu voi jatkua.

Yritykset voivat auttaa luontoa lahjoituksella tai sisällöllisessä yhteistyössä

Teemme yhteistyötä yritysten kanssa, koska vain yhdessä pääsemme tavoitteisiimme luonnon monimuotoisuuden turvaamiseksi. Tarvitsemme luonnonsuojelutyöhömme yritysten taloudellista tukea ja osallistumista erilaisiin toimenpiteisiin.

Yritys voi valita sopivimman tavan lahjoittaa luonnonsuojelutyölle sekä työskennellä konkreettisesti vastuullisuuden edistämiseksi kumppaninamme. Sopimuksellisissa kumppanuuksissa WWF ja yritys voivat esimerkiksi kampanjoida suojeluteemasta tai tukea yrityksen toimintaympäristöä lähellä olevia kohteita.

Päivitetty 18.1.2023

Yritys, auta luontoa yhdessä WWF:n kanssa

Toimimme yhdessä yritysten kanssa luontokadon pysäyttämiseksi, sillä kaikkia tarvitaan mukaan rakentamaan tasapainoista tulevaisuutta luonnolle ja ihmisille.

Katso lahjoitus- ja kumppanuustavat

Yritys, auta luontoa yhdessä WWF:n kanssa