

Yhteistyökumppanit
Toimimme yhdessä monien eri alojen yritysten kanssa. Yhteistyökumppaneidemme kanssa edistämme yritystoiminnan vastuullisuutta. Lahjoitusten ja royalty-myynnin avulla tuetaan luonnonsuojelutyötä ja mediakumppaneiden avulla voimme tavoittaa uusia yleisöjä. Tutustu kumppaneihimme ja yhteistyön sisältöihin.
Ålandsbanken

Ålandsbanken tukee luonnonsuojelutyötämme ja erityisesti Itämeren suojelua. Lisäksi kannustamme yhdessä kuluttajia ympäristömyönteiseen muutokseen.
Ålandsbanken tarjoaa asiakkailleen biohajoavan, ympäristövaikutuksia mittaavan Itämerikortti-maksukortin. Kortilla halutaan vaikuttaa kulutustottumuksiin. Itämerikorttia käyttävä asiakas voi nähdä ostostensa suuntaa-antavan hiilijalanjäljen ja sen perusteella halutessaan parantaa Itämeren tilaa lahjoittamalla rahaa luonnonsuojeluun tai muuttamalla käyttäytymistään.
Yhteistyömme kytkeytyy Ålandsbankenin Itämeriprojektiin. Ålandsbanken on tukenut erilaisia ympäristöprojekteja jo lähes 20 vuoden ajan Itämeritilin kautta. Vuosittain Itämeren suojeluprojekteihin lahjoitetaan summa, joka vastaa 0,2 % Itämeritilien talletuksista.
Ålandsbanken-konserni tarjoaa pankki- ja varainhoitopalveluja ja it-palveluja sekä myöntää kortteja Ahvenanmaalla, Suomessa ja Ruotsissa.
Yhteistyö alkoi vuonna 2016.
Yhteistyö WWF:n kanssa auttaa meitä tarjoamaan kuluttajille vaihtoehtoisia käyttäytymismalleja ja myös erityyppisiä ympäristökohteita, joita kuluttaja halutessaan voi tukea.
Yhteistyö WWF:n kanssa auttaa meitä tarjoamaan kuluttajille vaihtoehtoisia käyttäytymismalleja ja myös erityyppisiä ympäristökohteita, joita kuluttaja halutessaan voi tukea.

Dittmar & Indrenius

Yhteistyön tavoitteena on edistää ja tukea ympäristönsuojelutyötä. Dittmar & Indrenius tukee toimintaamme tarjoamalla juridista neuvonantoa maksuttomana pro bono -työnä, jotta voimme itse keskittyä ympäristönsuojelutyöhön.
Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto on tarjonnut kokonaisvaltaisia neuvoja yritysasiakkailleen vuodesta 1899. Yritysvastuullisuus on osa Dittmar & Indreniuksen tapaa työskennellä ja antaa siten panoksensa ympäröivän yhteiskunnan toimintaan.
”Haluamme olla tukemassa WWF:n merkittävää tehtävää maailman tulevaisuuden rakentamisessa. Yhteistyömme WWF:n kanssa on merkityksellistä meille sekä yrityksenä että yksilötasolla: yritysvastuullisuus on osa omaa kulttuuriamme ja henkilöstöllemme yhteistyö WWF:n kanssa on merkityksellistä ja innostavaa. Valinnoillamme on merkitystä koko maailman tulevaisuuden kannalta.”
– Senior Partner Jan Ollila, Dittmar & Indrenius
Yhteistyö alkoi vuonna 2012. Lisäksi Dittmar & Indrenius on ollut mukana WWF Green Office -verkostossa vuodesta 2014.

Fiskars

Royalty-tuote: Fiskars kierrätyssakset
Teemme yhteistyötä Fiskarsin kanssa monimuotoisen luonnon suojelemiseksi Suomessa.
Fiskars valmistaa 40 000 kappaleen erikoiserän kierrätyssaksia, joista jokainen saksipari edustaa yhtä eliölajia Suomessa. Fiskars lahjoittaa kierrätyssaksien Suomen yritysmyynnistä 5 prosenttia suojelutyöllemme. Lahjoituksella järjestämme vuonna 2021 talkoita, jotka ovat konkreettinen tapa auttaa luonnonympäristöjä ja niiden runsasta lajikirjoa. Sakset ovat osa Design Recycled -sarjaa, johon lukeutuu myös Iittalan kierrätyslasituotteita.
Kierrätyssakset valmistetaan Suomessa Billnäsin tehtaalla, missä jokainen saksipari testataan käsin. Sakset on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja ovat 100 prosenttisesti kierrätettävissä. Niiden kahvaosa on valmistettu uudesta, kotimaassa kehitetystä ja valmistetusta biopohjaisesta materiaalista. Saksien terät ovat myös kierrätettyä ruostumatonta terästä. Fiskars ReNew -kierrätyssaksien kahvamateriaalin hiilijalanjälki on 40 prosenttia pienempi kuin perinteisissä kahvamateriaaleissa.
Kierrätyssakset sekä muut kierrätysmateriaaleista valmistetut yritysyhteistyötuotteet ovat saatavilla Fiskars Groupin yritysmyynnistä.
”Fiskarsin toiminta on jo vuodesta 1649 alkaen pohjautunut korkean laadun, kekseliäisyyden ja kestävän muotoilun periaatteille. On palkitsevaa, kun pystymme uudistamaan monille jo tutuiksi tulleita tuotteita hyödyntäen yhä enenevissä määrin innovatiivisia ja kierrätettyjä materiaaleja. WWF tekee erittäin tärkeää työtä ympäristönsuojelun saralla ja olemme ylpeitä yhteistyöstämme.”
”Fiskarsin toiminta on jo vuodesta 1649 alkaen pohjautunut korkean laadun, kekseliäisyyden ja kestävän muotoilun periaatteille. On palkitsevaa, kun pystymme uudistamaan monille jo tutuiksi tulleita tuotteita hyödyntäen yhä enenevissä määrin innovatiivisia ja kierrätettyjä materiaaleja. WWF tekee erittäin tärkeää työtä ympäristönsuojelun saralla ja olemme ylpeitä yhteistyöstämme.”

Fiskars Group

Fiskars Group tukee työtämme lahjoittamalla 50 000 euroa Mekongin alueen monimuotoisen luonnon suojelutyöhön. Lahjoitus tehdään WWF Suomelle, joka kohdentaa tuen Mekongin aluetoimistolle.
Kuuden valtion, Kambodžan, Laosin, Myanmarin, Thaimaan, Vietnamin ja Kiinan eteläisen Yunnanin maakunnan, läpi kulkeva Mekongin jokialue on lajistoltaan maailman toiseksi rikkain. Fiskars Groupin lahjoituksen avulla ehkäisemme metsäkatoa ja elinympäristöjen tuhoutumista, jotka ovat yksiä alueen luonnon suurimmista uhista. Metsien pirstaloituminen nostaa myös riskiä villieläimistä ihmisiin leviäviin tauteihin eli zoonooseihin. Kun eläinten luontaiset elinalueet kaventuvat ja kulkureitit muuttuvat, joutuvat eläimet ja ihmiset aiempaa useammin kohtaamisiin. Suojelemalla Mekongin metsiä voimme samalla ehkäistä uusien pandemioiden kehittymistä.
”Fiskars Group on sitoutunut luomaan kiertotaloutta tukevia tuotteita ja palveluita, ja kiertotalouden ratkaisujen on osoitettu auttavan myös luonnon monimuotoisuutta koskevassa kriisissä. Yhteistyö WWF:n kanssa on meille erinomainen mahdollisuus rakentaa yhdessä vastuullisempaa tulevaisuutta.”
”Fiskars Group on sitoutunut luomaan kiertotaloutta tukevia tuotteita ja palveluita, ja kiertotalouden ratkaisujen on osoitettu auttavan myös luonnon monimuotoisuutta koskevassa kriisissä. Yhteistyö WWF:n kanssa on meille erinomainen mahdollisuus rakentaa yhdessä vastuullisempaa tulevaisuutta.”
Lue lisää tiedotteesta: Fiskars Group tukee WWF:n toimintaa luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi Mekongin alueella
Teemme myös royalty-yhteistyötä Fiskars Groupin tuotemerkkien Fiskarsin ja Iittalan kanssa.
Fiskars Groupin visiona on luoda positiivinen, kestävä vaikutus elämänlaatuun. Konserni toimii 30 maassa, ja tuotteita on saatavana yli 100 maassa.

Iittala

Royalty-tuote: Kierrätyslasikokoelma
Teemme yhteistyötä Iittalan kanssa monimuotoisen luonnon suojelemiseksi Suomessa.
Iittala lahjoittaa kierrätyslasikokoelman Suomen yritysmyynnistä 5 prosenttia suojelutyöllemme. Lahjoituksella järjestämme vuonna 2021 talkoita, jotka ovat konkreettinen tapa auttaa luonnonympäristöjä ja niiden runsasta lajikirjoa.
WWF-yhteistyötuotteet on valmistettu 100 prosenttisesti kierrätyslasista Suomessa, Iittalan lasitehtaalla. Yhteistyötuotteisiin kuuluvat kierrätyslasista valmistetut Aalto-maljakko 120 mm, Aalto-kynttilälyhty 60 mm, Aalto-kulho 75mm sekä Oiva Toikan suunnittelema Tirri-lintu.
Kierrätetystä lasista valmistetut tuotteet säästävät sekä energiaa että luonnonvaroja. Kierrätyslasin valmistamisessa on hyödynnetty Iittalan lasitehtaalla syntyvää hukkalasia, eli lasituotteet eivät sisällä lainkaan uusia materiaaleja. Lasitehtaalla hukkalasia syntyy suupuhalluksen jälkityöstössä, lasin valutuksen aikana ja laaduntarkastuksen yhteydessä, jos esine ei täytä Iittalan tarkkoja laatukriteerejä.
Hukkalasista valmistetut esineet ovat yhtä kestäviä, kirkkaita ja laadukkaita kuin täysin uusista materiaaleista valmistetut esineet. Iittalan tavoitteena on tulevaisuudessa hyödyntää valtaosa hukkalasista uusien tuotteiden valmistamisessa. Kirkkaan lasin osalta tavoite toteutui jo kesällä 2019.
Tuotteet ovat saatavilla Fiskars Groupin yritysmyynnistä.
Koko Iittalan historian ajan pohjoinen luonto on toiminut inspiraation lähteenä muotoilullemme sekä läsnäolollaan määritellyt suhdettamme ympäristöön kokonaisuudessaan. Arvostamme suuresti WWF:n työtä, ja ydintoimintamme ohessa tuemme ja sponsoroimme jatkuvasti tahoja, jotka tekevät tärkeää työtä ympäristönsuojelun saralla.
Koko Iittalan historian ajan pohjoinen luonto on toiminut inspiraation lähteenä muotoilullemme sekä läsnäolollaan määritellyt suhdettamme ympäristöön kokonaisuudessaan. Arvostamme suuresti WWF:n työtä, ja ydintoimintamme ohessa tuemme ja sponsoroimme jatkuvasti tahoja, jotka tekevät tärkeää työtä ympäristönsuojelun saralla.
Vuonna 2019 Iittala lahjoitti jokaisesta Suomessa myydystä Iittalan merensinisen lasiesineen myyntihinnasta 2,5 prosenttia työllemme Arktisen luonnon suojelemiseksi. Yhteistyötuotteisiin kuului tuolloin valikoituja Alvar Aalto-, Kastehelmi- ja Kartio-sarjojen esineitä.
Iittala on pohjoismaisen muotoilun pioneeri. Brändi edustaa harkittua muotoilua, joka on suunniteltu kestämään – päivästä ja vuodesta toiseen, sukupolvien yli. Muotoilu edustaa kehitystä: luovuudesta kumpuavaa pyrkimystä parempaan. Kaiken ytimessä on pohjoismainen luovuus.

K-ryhmä

Teemme yhteistyötä K-ryhmän (Kesko ja K-kaupat) kanssa uhanalaisten vaelluskalakantojen pelastamiseksi ja palauttamiseksi. Yhteistyö alkoi vuonna 2017.
K-ryhmän ja WWF:n K-Kalapolut-yhteistyössä kartoitetaan ja avataan eri puolilta Suomea löytyviä vaellusesteitä. Avaamme vaellusesteitä ja teemme kutusoraikkoja yhdessä maa- ja vesialueiden omistajien, paikallisten K-kauppiaiden ja vapaaehtoisten kanssa. Yhteistyön alkuvaiheessa keskityttiin vaellusesteiden kartoittamiseen ja toimintamallin pilotointiin. Varsinainen talkootoiminta vaellusesteiden purkamiseksi alkoi vuonna 2018. Tavoitteena on samalla lisätä tietoisuutta ja keskustelua Suomen uhanalaisista vaelluskalakannoista.
Yhteistyön tunnistaa “Kuteminen kuuluu kaikille” -sloganista. Seuraa K-Kalapolut-yhteistyön työn tuloksia ja katso animaatio Suomen vaelluskaloista sekä vaellusesteistä ja niiden purkamisen vaikutuksista K-Kalapolut-sivustolta.
WWF on yksi maailman arvostetuimmista ympäristöjärjestöistä. Monivuotinen yhteistyömme antaa meille mahdollisuuden tehdä konkreettista vastuullisuustyötä. Pääsemme nyt oikeasti laittamaan kumisaappaat jalkaan ja kädet saveen.
WWF on yksi maailman arvostetuimmista ympäristöjärjestöistä. Monivuotinen yhteistyömme antaa meille mahdollisuuden tehdä konkreettista vastuullisuustyötä. Pääsemme nyt oikeasti laittamaan kumisaappaat jalkaan ja kädet saveen.
Yhteistyö on jatkumoa K-ryhmän pitkäjänteisesti tekemälle työlle kestävien kalakantojen turvaamiseksi. K-ryhmä on noudattanut tarkasti WWF:n Kalaoppaan suosituksia ja K-ryhmän kala- ja äyriäislinjaus täytti kymmenen vuotta vuonna 2018.
Kesko on tukenut myös ilmastotyötämme arktisen alueen ja monimuotoisen luonnon suojelemiseksi. Joulukuussa 2019 toteutimme royalty-kampanjan, jonka aikana Kesko lahjoitti jokaisesta yhteistyön piiriin kuuluvan lahjakortin hinnasta yhden prosentin luonnonsuojelutyöllemme.
Kesko on suomalainen yritys, joka toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Kesko on vuonna 2017 valittu maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalle sijalle 25 ja samalla maailman vastuullisimmaksi kaupan alan yritykseksi. Kesko on ensimmäinen suomalainen yritys, jonka Science Based Targets -ilmastotavoitteet on hyväksytty.
Tiedote: K-ryhmä ja WWF yhteistyöhön uhanalaisten vaelluskalojen puolesta: ”Kuteminen kuuluu kaikille”

Mandatum Life

Työskentelemme yhdessä Mandatum Lifen kanssa vastuullisen sijoittamisen edistämiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Tuotamme ohjeita ja viestimme sidosryhmille. Tavoitteenamme on, että sijoittajat korvaisivat hiili-intensiivisiä sijoituskohteitaan ilmaston kannalta kestävämmillä vaihtoehdoilla. Taustalla on tarve sopeuttaa sijoitustoimialan toimintaa Pariisin ilmastosopimuksessa sovitun 1,5–2 asteen lämpötilatavoitteen edellyttämälle tasolle.
Haluamme luoda yhdessä konkreettisia toimintamalleja siihen, miten sijoittajat vähentävät käytännössä sijoitustensa hiilidioksidipäästöjä. Näin sijoitusvarallisuus ohjautuu yrityksiin, jotka toimivat ympäristön kannalta kestävällä tavalla.
Olemme julkaisseet yhteistyössä Mandatum Lifen kanssa Sijoittajan ilmasto-oppaan, jossa on ohjeita vastuulliseen sijoittamiseen sekä instituutioille että yksityissijoittajille. Opas antaa arvokasta tietoa sijoittajille, jotka haluavat varmistaa, että omat sijoitukset ovat ilmastokestävissä kohteissa, eli yhtiöissä, jotka vähentävät riittävän kunnianhimoisesti omia hiilidioksidipäästöjään.
Mandatum Life on suomalainen finanssiyhtiö ja osa Sampo-konsernia. Yrityksen visiona on olla Suomen arvostetuin asiakasvarojen hoitaja ja taloudellisten riskien turvaaja.
Yhteistyö alkoi vuonna 2017.
Sijoittajan opas ilmastoriskien hallintaan
Tiedote: WWF Suomi ja Mandatum Life yhteistyöhön sijoitustoiminnan ilmastovastuullisuuden lisäämiseksi
Mandatum Lifen tiedote: Mandatum Lifen omien sijoituskorien ja mandaattivarainhoidon hiilijalanjälki reilusti alle vertailuindeksien
Accepta

Royalty-tuotteet: Panda-vihkot ja -paperituotteet sekä koulu- ja toimistotarvikkeet
Accepta lahjoittaa osan WWF:n pandalogolla varustettujen vihkojen, paperituotteiden sekä koulu- ja toimistotarvikkeiden myyntituotosta WWF:n luonnonsuojelutyöhön. Paperituotteet on valmistettu FSC-merkitystä paperista.
”Yrityksellämme on pitkä historia ympäristöystävällisten tuotteiden kauppaamisesta. Herlitz ja Pelikan -tuotevalikoimat ovat tästä oivallinen esimerkki. Haluamme osaltamme edistää vastuullisten tuotteiden saatavuutta ja antaa samalla oman panoksemme luonnonsuojelutyöhön.”
– Toimitusjohtaja Harri Jokinen, Accepta Oy
Earth Control

Midsona lahjoittaa WWF:lle 10 000 euroa suomalaisten metsien suojeluun Earth Control -markkinointikampanjansa yhteydessä touko-kesäkuussa 2022. Samalla viestimme yhdessä kasvipainotteisen ruokavalion puolesta. Yhteistyö Earth Control -brändin kanssa on jatkunut vuodesta 2017.
”Olen todella iloinen, että jatkamme tänäkin vuonna hyvää yhteistyötä WWF Suomen kanssa luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi. Vastuullisuus on Midsonan toiminnassa keskiössä. Kehitämme aktiivisesti omaa toimintaamme kestävän kehityksen ja hankintaketjun läpinäkyvyyden osalta ja haluamme olla mukana tukemassa omalla panoksellamme WWF:n pitkäjänteistä luonnonsuojelutyötä.”
– Markkinointijohtaja Soile Seppälä, Midsona Finland Oy
Earth Control -tuotteita ovat mm. kuivahedelmät, pähkinät ja siemenet.

Fazer

Yhteistyössä pyrimme turvaamaan luonnon monimuotoisuutta ja edistämme luonnonvarojen kestävää käyttöä. Tavoitteena on pienentää vaikutuksia, joita Fazerin toiminnalla on luonnon monimuotoisuudelle.
Esimerkkejä yhteistyöstä:
- WWF on ollut mukana vaikuttamassa Fazerin palmuöljysitoumuksen sisältöön ja metsäkatoa hillitseviin linjauksiin.
- Vaikutamme yhdessä siihen, että Fazerin tuotteet ja palvelut tukevat kuluttajia kestävien valintojen tekemisessä.
- Olemme järjestäneet yhteistyössä tilaisuuksia ja viestineet kestävistä ruokavalinnoista ja ruokahävikistä.
- Olemme tehneet yhteistyötä kalastuksen ja kalahankinnan vastuullisuuden edistämiseksi. Fazer noudattaa ravintoloidensa kalavalinnoissa WWF:n Kalaoppaan suosituksia.
Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita.
Yhteistyö alkoi vuonna 2011.
Ruuan tuotanto ja ruokailutottumuksemme vaikuttavat merkittävästi ympäristöön. Yhteistyö ja asiantuntemuksen jakaminen on edellytys siirtymiselle kohti kestävämpää ruuantuotantoa. WWF:n asiantuntijat ovat tarjonneet tärkeää tukea Fazerin ympäristötyölle.
Ruuan tuotanto ja ruokailutottumuksemme vaikuttavat merkittävästi ympäristöön. Yhteistyö ja asiantuntemuksen jakaminen on edellytys siirtymiselle kohti kestävämpää ruuantuotantoa. WWF:n asiantuntijat ovat tarjonneet tärkeää tukea Fazerin ympäristötyölle.

Forsman tee

Royalty-tuote: Jääkarhu- ja Lumiukko-teepussit 100 g sekä teekalenterit
Forsmanin teetalo tukee WWF:n työtä arktisen luonnon suojelemiseksi ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Forsman tee lahjoittaa 20 senttiä jokaisesta myydystä Jääkarhu- ja Lumiukko-teepusseista ja 50 senttiä jokaisesta myydystä teejoulukalenterista WWF:n luonnonsuojelutyölle.
Yhteistyö käynnistyi vuonna 2019.
WWF toteuttaa globaalisti konkreettisia hankkeita luonnon ja ihmisen yhteisen hyvän edistämiseksi. Forsman tee haluaa olla tukemassa tätä tärkeää toimintaa.
WWF toteuttaa globaalisti konkreettisia hankkeita luonnon ja ihmisen yhteisen hyvän edistämiseksi. Forsman tee haluaa olla tukemassa tätä tärkeää toimintaa.
Hanko Sushi

Royalty-tuote: lohilajitelma
Hanko Sushi lahjoittaa jokaisesta myydystä lohilajitelmastaan 0,50 euroa WWF:lle kestävän kalanviljelyn eteen tehtävään työhön. Annoksessa käytettävä lohi on ASC-sertifioitua. Se on myös WWF:n Kalaoppaan vihreällä merkitty, vastuullinen valinta.
Suomen suurimman sushiravintolaketjun Hanko Sushin kaikille 24 ravintolalle on myönnetty joulukuussa 2019 kestävää kalastusta ja vastuullista vesiviljelyä edistävät MSC- ja ASC-jäljitettävyyssertifikaatit. Ravintolat tarjoavat vain sertifioiduista, kestävästi kalastetuista ja vastuullisesti kasvatetuista kaloista ja äyriäisistä tehtyä sushia. MSC:n (Marine Stewardship Counsil) sininen ja ASC:n (Aquaculture Stewardship Council) turkoosi ympäristömerkki kertovat kuluttajalle, että merenelävät ovat peräisin kestävästä kalakannasta tai vastuullisesta kalankasvatuslaitoksesta ja ne ovat jäljitettävissä koko matkan merestä tai vesiviljelylaitoksesta ravintolaan asti.
Käyttämiemme raaka-aineiden alkuperä ja laatu ovat tärkeitä asiakkaillemme ja meille. Olemme ylpeitä siitä, että kaikki tarjoamamme kalat ja äyriäiset ovat sertifioituja, kestävästi kalastettuja ja kasvatettuja.
Käyttämiemme raaka-aineiden alkuperä ja laatu ovat tärkeitä asiakkaillemme ja meille. Olemme ylpeitä siitä, että kaikki tarjoamamme kalat ja äyriäiset ovat sertifioituja, kestävästi kalastettuja ja kasvatettuja.
Hirsala Golf

Royalty-tuotteet: kuukauden kampanjatuote, avointen kilpailujen osallistumismaksu
Kesäkaudella 2022 Hirsala Golf tukee WWF:n Itämeren suojelutyötä royalty-lahjoituksilla. Yritys lahjoittaa osuuden jokaisen myydyn kampanjatuotteen hinnasta WWF:lle. Kampanjatuote vaihtuu kuukausittain. Esimerkiksi huhtikuun 2022 kampanjatuote on nuoren aikuisen pelioikeus ja toukokuun 2022 kampanjatuote on 10 kerran padel-sarjakortti. Kampanjatuotteet ovat myynnissä Hirsala Golfin verkkokaupassa ja klubilla.
Lisäksi Hirsala Golf lahjoittaa kauden avoimissa pari- ja joukkuekilpailuissa euron jokaista osallistujaa kohden WWF:lle Itämeren suojelutyöhön.
Ensimmäisen kerran Hirsala Golf tuki WWF:ää royalty-yhteistyöllä syksyllä 2020.
Kesällä 2019 Hirsala Golfin alueella järjestettiin WWF:n ja Keskon K-Kalapolut-talkoot.
Hirsala Golf on palkittu kolmesti Suomen Golfliiton Ympäristöpalkinnolla, viimeksi vuonna 2021. Lisätietoa Hirsala Golfin ympäristövastuusta täältä.

Jalofoods

Royalty-tuote: Jalotofu Maustamaton (270 g)
Jalofoods lahjoittaa 10 senttiä jokaisesta myydystä Jalotofu Maustamaton Luomu Reilu Kauppa (270 g) -tuotteesta WWF:n luonnonsuojelutyölle.
Vuonna 2018 teimme Jalofoodsin kanssa yhteistyötä Pelastetaan talvet -kampanjassa. Royalty-kampanja on luonteva jatko hyvälle yhteistyölle.
”Haluamme arvojemme mukaisesti vaikuttaa tekojen kautta ihmisten hyvinvointiin ja ympäristötietoisuuteen. Yhteistyö WWF:n kanssa on meille kunnia-asia ja konkreettinen osoitus siitä, että me kaikki voimme omilla esimerkeillämme vaikuttaa luonnon monimuotoisuuden edistämiseen. Nyt jos koskaan on meidän kaikkien aika osoittaa aitoa tahtoa oman elinympäristömme suojelemiseksi. Lisäksi tämä kampanja on 30-vuotisen juhlavuotemme investointi meille rakkaaseen asiaan.”
– Kaupallinen johtaja Jouko Riihimäki, Jalofoods

Karhu Helsinki

Royalty-tuote: asiakasprojektit
Digitoimisto Karhu Helsinki lahjoittaa jokaisen toteutuneen asiakasprojektin hinnasta 0,5 prosenttia WWF:n työlle jääkarhun suojelemiseksi. Lisäksi se kannustaa asiakkaitaan vastaamaan asiakastyytyväisyyskyselyyn lahjoittamalla jokaisesta palautetusta kyselystä 10 euroa WWF:lle.
Jääkarhu ja arktiset alueet ovat korvaamattomia ja suuressa vaarassa. On hienoa, että pääsemme tekemään oman pienen osamme niiden pelastamiseksi.
Jääkarhu ja arktiset alueet ovat korvaamattomia ja suuressa vaarassa. On hienoa, että pääsemme tekemään oman pienen osamme niiden pelastamiseksi.
Kino Engel

Royalty-tuote: Kesäkinon elokuvaliput
Kino Engel lahjoittaa jokaisesta myydystä Kesäkinon elokuvalipusta 0,50 euroa WWF:lle Itämeren suojelutyöhön.
Lahjoitus merten suojeluun on paras mahdollinen sijoitus tulevaisuuteen. Jokainen merellä vietetty päivä lisää yhden päivän ihmisen elämään!
Lahjoitus merten suojeluun on paras mahdollinen sijoitus tulevaisuuteen. Jokainen merellä vietetty päivä lisää yhden päivän ihmisen elämään!
KTI Kiinteistötieto

Toimimme KTI Kiinteistötieto Oy:n kanssa yhteistyössä kiinteistöjen energiatehokkuuteen ja ilmastokelpoisuuteen liittyvissä kysymyksissä.
Pyrimme yhdessä edistämään keinoja kiinteistöjen energiatehokkuuden, ilmastotavoitteiden ja liiketoiminnan vastuullisuustyön mittaamiseen sekä lisäämään tietoisuutta Suomen kiinteistömarkkinoiden toimijoille siitä, mitä ilmastotavoitteisiin sopeutuminen tarkoittaa kiinteistöjen osalta.
Yhteistyömme alkoi vuonna 2018.
KTI Kiinteistötieto Oy on suomalaista kiinteistöalaa palveleva puolueeton asiantuntijaorganisaatio, joka tuottaa informaatio- ja tutkimuspalveluja kiinteistöjohtamisen moninaisiin tarpeisiin.
Olemassa olevalla kiinteistökannalla on valtava merkitys ilmastonmuutoksen hillitsemisessä, ja ammattimaiset kiinteistönomistajat ovat etulinjassa tässä työssä. KTI:n ja WWF:n yhteistyö auttaa lisäämään tietoisuutta kiinteistöjen ilmastovaikutuksista sekä ilmastonmuutoksen hillinnän ratkaisuista ja hyvistä esimerkeistä.
Olemassa olevalla kiinteistökannalla on valtava merkitys ilmastonmuutoksen hillitsemisessä, ja ammattimaiset kiinteistönomistajat ovat etulinjassa tässä työssä. KTI:n ja WWF:n yhteistyö auttaa lisäämään tietoisuutta kiinteistöjen ilmastovaikutuksista sekä ilmastonmuutoksen hillinnän ratkaisuista ja hyvistä esimerkeistä.
Kultakeskus

Royalty-tuote: Panda-kummilusikka
Kultakeskus lahjoittaa osan Panda-kummilusikoiden myyntituotosta WWF:n luonnonsuojelutyölle. Osa Panda-kummilusikassa käytetystä hopeasta on kierrätyshopeaa.
”Olemme jo usean vuosikymmenen ajan tukeneet ja haluamme jatkossakin olla mukana tukemassa WWF:n arvokasta toimintaa meille tärkeän luontomme säilyttämiseksi.”
– Toimitusjohtaja Ilkka Ruohola, Kultakeskus Oy
Löyly Helsinki

Royalty-tuote: Jasperin kalakeitto
Helsinkiläinen Löyly-ravintola lahjoittaa jokaisen Jasperin kalakeiton hinnasta 0,50 euroa WWF:n Itämeri-työlle. Keitossa käytettävät kalat on valittu WWF:n Kalaoppaan vihreältä listalta.
Löyly on rakennettu FSC-sertifioidusta puusta ja se on Suomen ensimmäinen FSC-sertifioitu rakennusprojekti. WWF oli mukana projektissa viestimässä kuluttajille FCS-sertifikaatin merkityksestä.
Tiedote: Jaspen Pääkkösen lohikeitto poikinut yli 30 000 euron lahjoituksen WWF:lle
Huolehdimme ympäristövastuullisesta liiketoiminnasta. Osallistumalla Itämeren suojeluun ja tukemalla WWF:n arvokasta työtä jatkamme Löylyn ekologisen rakentamisen ohjaamia jalanjälkiä.
Huolehdimme ympäristövastuullisesta liiketoiminnasta. Osallistumalla Itämeren suojeluun ja tukemalla WWF:n arvokasta työtä jatkamme Löylyn ekologisen rakentamisen ohjaamia jalanjälkiä.

Paletti

Royalty-tuotteet: postikortit ja Luontokalenteri
Paletti lahjoittaa osan pandalogolla varustettujen postikorttien sekä Luontokalenterin myyntituotosta WWF:n luonnonsuojelutyölle. Yhteistyötuotteissa käytetään FSC-merkittyä paperia.
Yhteistyö alkoi vuonna 1994.
Postikortteja ja Luontokalenteria myydään monissa kaupoissa ja tavarataloissa.
Arvostamme WWF:n arvokasta työtä ympäristömme hyväksi ja olemme omalta osaltamme mukana tukemassa sitä valmistamalla ja myymällä WWF-kortteja ja kalentereita.
Arvostamme WWF:n arvokasta työtä ympäristömme hyväksi ja olemme omalta osaltamme mukana tukemassa sitä valmistamalla ja myymällä WWF-kortteja ja kalentereita.

Rudus

Rudus tukee WWF:n työtä virtavesiluonnon hyväksi lahjoittamalla kiviainesta hankkeisiin, joissa rakennetaan uhanalaisille vaelluskaloille elintärkeitä kalateitä.
Ensimmäisenä yhteistyökohteena oli Siuntion Kirkkojoen hanke, jossa WWF ja Uudenmaan ELY-keskus rakensivat syksyn 2018 aikana kahden padon ohi kulkevat luonnonmukaiset kalatiet. Rudus lahjoitti kiviaineksen hankkeeseen. Yhteistyö Ruduksen kanssa on varmistanut, että Siuntion hankkeessa päästiin käyttämään laadultaan juuri oikeanlaista kiviainesta.
Lisäksi Rudus ja WWF käyvät asiantuntijavuoropuhelua luonnon monimuotoisuuteen liittyvistä haasteista ja ratkaisuista.
Tarvittavien kiviainesten lahjoitus on meille pieni asia verrattuna sen positiivisiin vaikutuksiin. Meillä on tarvittavat kiviainestuotteet ja kalustoa niiden kuljettamiseen sekä tahtotila olla mukana tukemassa työtä virtavesiluonnon hyväksi yhdessä merkittävän vaikuttajan, WWF:n, kanssa.
Tarvittavien kiviainesten lahjoitus on meille pieni asia verrattuna sen positiivisiin vaikutuksiin. Meillä on tarvittavat kiviainestuotteet ja kalustoa niiden kuljettamiseen sekä tahtotila olla mukana tukemassa työtä virtavesiluonnon hyväksi yhdessä merkittävän vaikuttajan, WWF:n, kanssa.
Yhteistyö käynnistyi vuonna 2018.
Rudus on kivipohjaisia rakennusmateriaaleja valmistava yhtiö. Se on kuulunut vuodesta 1999 lähtien rakennusmateriaalialalla maailmanlaajuisesti toimivaan irlantilaiseen CRH-konserniin.
Lisätietoja yhteistyöstä Ruduksen verkkosivuilla
Rudus tukee luonnon monimuotosuutta LUMO-ohjelmansa kautta
Tutustu laajemin Ruduksen vastuullisuustyöhön
Tiedote 21.08.2020: Tavoitteena ravinteiden vähentäminen Siuntionjoessa – Pölansissa rakennetaan pelto-ojaan yli puolen kilometrin pituinen pohjapatojen sarja
Tiedote 11.09.2018: WWF:n kaikkien aikojen suurin virtavesihanke käynnistynyt Siuntiossa – uhanalaisille vaelluskaloille rakennetaan elintärkeät kalatiet

Saimaan Risteilyt

Saimaan Risteilyt lahjoittaa jokaisen Norpparisteilylle osallistuvan matkustajan lipun hinnasta 12 euroa WWF:lle saimaannorpan suojelutyöhön.
Saimaan Tuore

Saimaan Tuore lahjoittaa 1 %:n myynnistään kampanja-aikana syys-lokakuussa 2021 WWF:n työlle uhanalaisten vaelluskalojen suojelemiseksi.
Saimaan Tuore myy kirjolohta, joka on kasvatettu yrityksen omassa kiertovesilaitoksessa Varkaudessa. Kaikki suomalainen kasvatettu kirjolohi on WWF:n Kalaoppaassa vihreällä listalla. Kiertovesikasvatuksen etuna on, että se kuormittaa vesistöä verkkoallaskasvatusta vähemmän.
Yhteistyö alkoi kesällä 2020. Ensimmäinen lahjoituskampanja toteutettiin syksyllä 2020, ja toinen kevät-kesällä 2021.
Saimaan Tuore on Finnforel Oy:n käyttämä tuotemerkki.
Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstä WWF Suomen kanssa. Olemme alusta asti tehneet töitä suurella sydämellä, ja ympäristöystävällisyys on kulmakivemme.
Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstä WWF Suomen kanssa. Olemme alusta asti tehneet töitä suurella sydämellä, ja ympäristöystävällisyys on kulmakivemme.

SEB

SEB ja WWF Suomi ovat aloittaneet yhteistyön 1980-luvulla. Yhteistyö Suomessa pohjautuu WWF Ruotsin ja SEB:n väliseen yhteistyökumppanuuteen.
Näkyvimmillään yhteistyö on SEB WWF Nordenfond -rahastossa (aiemmin SEB Österjsöfond/WWF). SEB lahjoittaa vuosittain yhden prosentin rahaston kokonaisarvosta WWF:lle ympäristönsuojelutyöhön Suomessa ja Ruotsissa sillä edellytyksellä, että rahaston arvo on noussut vuoden aikana vähintään prosentin.
SEB:n toimisto Helsingissä on ollut mukana WWF Green Office -verkostossa vuodesta 2009.
SEB on yli 20 maassa toimiva ja 15 000 työntekijää työllistävä finanssipalvelukonserni. Suomessa SEB on toiminut vuodesta 1984 lähtien.

Skiffer

Royalty-tuote: Itämeri-liuska ja Skiffer-kahvi
Ravintola Skiffer lahjoittaa jokaisen myydyn Itämeri-liuskan hinnasta 0,50 euroa WWF:n työlle Itämeren suojelemiseksi. Itämeri-liuska sisältää WWF:n Kalaoppaan vihreän listan kaloja sekä paikallisia kasviksia.
Lisäksi jokaisesta myydystä Skiffer-kahvikilosta lahjoitetaan 2 euroa Itämeren suojelutyölle. Robert Paulig Roasteryssä Skifferille paahdetun kahvin ja siinä käytettyjen papujen alkuperä on jäljitettävissä ja kahvin tuotannon vastuullisuuskysymykset on otettu huomioon.
WWF tekee tärkeää työtä luonnon ja ihmisten hyvinvoinnin eteen. Itämeren hyvinvointi on meille erityisen tärkeää. Haluamme omalta osaltamme olla mukana tukemassa Itämeren elinvoimaisuuden parantamista.
WWF tekee tärkeää työtä luonnon ja ihmisten hyvinvoinnin eteen. Itämeren hyvinvointi on meille erityisen tärkeää. Haluamme omalta osaltamme olla mukana tukemassa Itämeren elinvoimaisuuden parantamista.

Sokos & Emotion

Royalty-tuote: We Care Icon -kosmetiikka
Sokos-tavaratalot ja Emotion-myymälät lahjoittavat jokaisen We Care Icon – Pure Love -luomiväripaletin hinnasta yhden euron WWF:lle suomalaisen luonnon suojeluun.
Lisäksi osa kaikkien We Care Icon -värikosmetiikkatuotteiden myyntituotosta on sarjan lanseerauksesta lähtien (2009) lahjoitettu WWF:lle suomalaisen luonnon suojeluun.
Vuosina 2015–2020 jokaisen We Care Icon I Love Tigers -luomiväripaletin myynnistä lahjoitettiin yksi euro tiikereiden suojeluun.
We Care Icon -tuotteissa suositaan uusiutuvia ja luonnossa hajoavia raaka-aineita eikä niissä käytetä esimerkiksi eläinperäisiä aineita, hajusteita, parabeeneja tai säilöntäaineita. Myös turhaa pakkaamista vältetään. Tuotesarja on kehitetty Suomessa.
Stockmann

Lokakuussa 2019 Stockmann käynnisti uudistetun kanta-asiakasohjelmansa. Ohjelmassa asiakas saavuttaa uusia tasoja keräämällä pisteitä, ja pisteillä asiakas saa käyttöönsä erilaisia etuja. Kanta-asiakasohjelma tarjoaa kaksi etua, joiden kautta Stockmann lahjoittaa asiakkaan puolesta WWF:n luonnonsuojelutyöhön. Etujen yhteydessä viestitään luonnon monimuotoisuuden merkityksestä.
Elokuussa 2018 Stockmann tarjosi asiakkailleen mahdollisuuden lahjoittaa ostostensa yhteydessä haluamansa summan WWF:lle Itämeren luonnonsuojelutyöhön. Kampanja oli viikonlopun mittainen ja se järjestettiin Suomen luonnon päivän kunniaksi.
Syyskuussa 2017 Stockmann lahjoitti kuukauden ajan jokaisesta ostamatta jääneestä muovi- tai paperikassista tai ostetusta kestokassista 5 senttiä WWF:lle Itämeren suojelutyöhön. Kampanjan piiriin kuuluivat Stockmannin omat muovi- ja paperikassit ja se toteutettiin Stockmannin kaikissa tavarataloissa Suomessa.
Lisäksi syksyn 2017 Hullujen päivien aikana myytyjen kestokassien tuotto lahjoitettiin kokonaisuudessaan WWF:lle Itämeren suojelutyöhön.
Stockmannin artikkeli: Kuinka monta kassia voimme jättää ostamatta syyskuussa?
Stockmannin tiedote: Jo 100 000 asiakasta jättänyt kassin ostamatta
Stockmannin tiedote: Stockmannin kassikampanja poiki 311 765 lahjoitusta Itämeren hyväksi
Stockmannin tiedote: Stockmann ja WWF järjestävät lahjoituskampanjan Suomen luonnon päivän kunniaksi
Stockmannin tiedote: Stockmannin ja WWF:n lahjoituskampanja keräsi varoja Itämeren hyväksi

Stora Enso

Edistämme yhteistyössä Stora Enson Suomen puunhankinnan kanssa metsien vapaaehtoista suojelua ja metsätalouden kestävyyttä Suomessa. Yhteistyö toteutetaan erilaisin viestinnällisin ja koulutuksellisin toimenpitein.
Yhteistyön teemat:
- Metsien jatkuva kasvatus
- Metsien vapaaehtoinen suojelu
- Metsätalouden vesivastuukysymykset
Stora Enso liittyi vuonna 2021 Suomessa ja Venäjällä tehtävän WWF-yhteistyön myötä osaksi kansainvälisen WWF:n metsätyön uutta Forests Forward -ohjelmaa. Yhteistyöohjelman avulla muun muassa vähennetään metsäkatoa, ennallistaan ekosysteemejä ja suojellaan luonnon monimuotoisuutta. Sen tavoitteena on sitouttaa yrityksiä ja sijoittajia huomioimaan luontoarvoja metsänhoidossa ja puukaupassa.
WWF Suomi ja Stora Enso ovat aloittaneet yhteistyön vuonna 1999.
Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Yhteistyö WWF:n kanssa antaa meille lisää luontoarvoja huomioivaa näkökulmaa metsänomistajapalveluihimme. Yhteinen tavoitteemme on edistää metsien käytön kestävyyttä metsänomistajien keskuudessa huomioiden siinä työssä sekä taloudellinen, sosiaalinen että ympäristövastuu.
Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Yhteistyö WWF:n kanssa antaa meille lisää luontoarvoja huomioivaa näkökulmaa metsänomistajapalveluihimme. Yhteinen tavoitteemme on edistää metsien käytön kestävyyttä metsänomistajien keskuudessa huomioiden siinä työssä sekä taloudellinen, sosiaalinen että ympäristövastuu.
Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Konsernin palveluksessa on noin 23 000 henkilöä. Stora Ensolla on myyntiä yli 50 maahan ja vuonna 2020 liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa.

Strömma Finland

WWF toimii yhteistyössä Strömma Turism & Sjöfartin kanssa puhtaamman Itämeren puolesta Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.
Strömma jakaa matkailijoille ja yhteistyökumppaneilleen tietoa Itämeren ympäristöhaasteista ja tukee WWF:n paikallisia luonnonsuojeluhankkeita.
Suomessa Strömma tukee talkooleiriämme Vallisaaressa. Leirillä tehdään töitä Helsingin rannikon arvokkaiden luonto- ja kulttuurikohteiden kunnostamiseksi. Strömma Finland on myös sitoutunut noudattamaan ravintolalaivoillaan WWF:n Kalaoppaan linjauksia.
Kesäkaudella 2018 Strömma tarjosi asiakkailleen mahdollisuuden lahjoittaa ostostensa yhteydessä haluamansa summan WWF:lle Itämeren luonnonsuojelutyöhön.
”Strömma-ryhmällä on lähes 80 matkustaja-alusta, jotka risteilevät Itämeren saaristossa. Strömmalle on tärkeää, että voimme ylpeänä esitellä kaunista ja ainutlaatuista ympäristöämme niin paikallisille asukkaille kuin matkailijoille. Tuemme WWF:n vaikuttamistyötä ja haluaisimme mielellämme asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme osallistuvan siihen”.
– Toimitusjohtaja Peter Kåla, Strömma Suomi Oy
Strömma Turism & Sjöfart tuottaa tekemistä, elämyksiä ja viihdettä vapaa-aikaan, tapahtumiin ja kokouksiin.
Yhteistyö alkoi vuonna 2015.
Tiedote: Strömma ja WWF yhteistyöhön Itämeren suojelemiseksi

Sushibar + Wine

Käsityösushia, skandinaavista muotoilua ja orgaanisia viinejä yhdistävä Sushibar + Wine lahjoittaa jokaisesta myydystä New Nordic -lajitelmasta 0,50 euroa WWF:n Itämeri-työlle. Lajitelmassa käytetyt kotimaiset kalat löytyvät WWF:n Kalaoppaan vihreältä listalta.
Sushibar + Wine käyttää tuotteissaan ainoastaan WWF:n vihreän listan mereneläviä lukuunottamatta norjalaista merilohta, joka on keltaisella listalla. Yrityksessä tehdään jatkuvasti töitä, jotta tulevaisuudessa saataisiin myös vihreän listan lohta, joka täyttää laadultaan ja tuoreudeltaan sushin vaatimukset.
Me Sushibar + Winella tykätään maapallostamme. Yhdessä WWF.n kanssa kehitetyssä ’New Nordic’ -lajitelmassa oleva ’Baltic Nigiri’ on käännyttänyt monta silakkaskeptikkoa puolelleen, mikä on meistä aivan mahtavaa!
Me Sushibar + Winella tykätään maapallostamme. Yhdessä WWF.n kanssa kehitetyssä ’New Nordic’ -lajitelmassa oleva ’Baltic Nigiri’ on käännyttänyt monta silakkaskeptikkoa puolelleen, mikä on meistä aivan mahtavaa!

Toyota

Toyota tukee luonnonsuojelutyötämme lahjoittamalla käyttöömme pistokehybridihenkilöauton.
”Yhteistyö WWF Suomen kanssa on meille tärkeä osa paikallista ympäristötoimintaamme. Haluamme mahdollistaa WWF:n henkilöstön liikkuvuuden poikkeuksellisen vähäpäästöisesti ja käytännöllisesti. Toyotan ja WWF:n globaalitason yhteistyö vankistaa entisestään paikallistenkin ympäristötavoitteiden saavuttamista.”
– Ympäristöpäällikkö Kalle Kalaja, Toyota Auto Finland Oy
Yhteistyö alkoi vuonna 2006.
WWF ja Toyota aloittivat vuonna 2016 myös kansainvälisen yhteistyön, jonka teemoina ovat luonnon monimuotoisuuden turvaaminen sekä ilmastonmuutos.
Veikkaus

Royalty-tuote: Luonto-arvat
Osa Veikkauksen Luonto-arpojen myyntituotosta lahjoitetaan WWF:n luonnonsuojelutyöhön. Arvat ovat saatavilla Veikkauksen myyntipaikoissa ja nettiarpana.

VELUX Group
Vuonna 2020 WWF solmi 20-vuotisen kansainvälisen yhteistyökumppanuuden VELUX Groupin kanssa. Yritys sitoutuu vähentämään oman toimintansa ja toimitusketjunsa hiilidioksidipäästöjä Pariisin ilmastosopimuksen 1,5°C vähennystavoitteen mukaisesti.
Päästövähennysten ohella VELUX Group tukee WWF:n metsiensuojeluhankkeita, joiden tavoitteena on pysäyttää elinympäristöjen kapeneminen ja luonnon monimuotoisuuden heikkeneminen kohdealueilla. Metsähankkeiden avulla sidotaan VELUX Groupin koko toimintahistorian aikaisia hiilidioksidipäästöjä vastaava hiilimäärä vuodesta 1941 lähtien – 5,6 miljoonaa päästettyä hiilidioksidiekvivalenttitonnia.
WWF Suomi on mukana yhteistyön viestintäkampanjassa syksyllä 2020, minkä yhteydessä VELUX Group lahjoittaa myös WWF Suomen luonnonsuojelutyöhön. WWF Suomi ei ole osallisena yhteistyön metsänsuojeluprojekteissa.
Tanskalainen VELUX Group valmistaa muun muassa kattoikkunoita, kaihtimia ja älykotiratkaisuja. Yrityksellä on toimintoja yli 40 maassa ja noin 11 500 työntekijää ympäri maailmaa. VELUX Groupin omistaa VKR Holding A/S osakeyhtiö, jonka omistavat kokonaan voittoa tavoittelemattomat hyväntekeväisyysjärjestöt (THE VELUX FOUNDATIONS) ja perhe.
Lisätietoja yhteistyöstä WWF Tanskan sivuilla.

Villawool

Royalty-tuote: Villawool x WWF -pipot
Villawool lahjoittaa jokaisesta Villawool x WWF -mallistoon kuuluvan pipon hinnasta 3 euroa WWF:lle arktisen alueen suojelemiseksi.
Yhteistyöpipot on valmistettu Bluesign-sertifioidusta merinovillasta.
Yhteistyö käynnistyi vuonna 2017.
”Olemme perheyrityksenä koko 40-vuotisen historiamme aikana aina panostaneet parhaaseen laatuun, käsityöläisyyteen ja ekologisuuteen. Yrityksillä on nyt ja varsinkin tulevaisuudessa iso vastuu ympäristöstä. Yhteistyössä WWF:n kanssa voimme antaa luonnolle ja maapallolle takaisin, ja jatkaa entistä luottavaisemmin mielin käsityötä parempien ja kestävien tuotteiden tekemisessä.”
– Designer, Creative Director Rasmus Tikkanen, Villawool

WWF:n ystäväyritys

WWF:n ystäväyritykset tukevat luonnonsuojelutyötämme tekemällä vuosittain lahjoituksen, jonka suuruus määräytyy yrityksen koon mukaan. Vuonna 2015 perustettu Ystäväyritys-ohjelma on tarkoitettu pienille ja keskisuurille yrityksille.
Yellow Film & TV

Yhteistyössä viestimme luonnon monimuotoisuudesta Yellow Film & TV:n tuottaman Supermarsu 2 -elokuvan yhteydessä.
Supermarsu 2 tulee ensi-iltaan syksyllä 2022.
Yellow Film & TV on suomalainen tv-ohjelmia ja elokuvia tuottava yritys. Se on Pohjoismaiden suurin itsenäinen tuotantoyhtiö ja erikoistunut television draama- ja viihdetuotantoon, elokuviin, dokumentteihin sekä urheiluohjelmiin.
WWF-lehti 3/2021: Paula Noronen loi luontoa suojelevan marsun – aikuisillakin olisi opittavaa suloiselta sankarilta
Supermarsu-elokuvilla haluamme kiinnittää katsojien huomion ympäristöasioihin. Vaikka Supermarsu 2 onkin hauskaa koko perheen viihdettä, haluamme kertoa luonnon monimuotoisuuden tärkeydestä. Mitä tapahtuisi, jos pölyttäjiä ei olisikaan? On hienoa viedä viestiä yhteistyössä WWF:n kanssa.
Supermarsu-elokuvilla haluamme kiinnittää katsojien huomion ympäristöasioihin. Vaikka Supermarsu 2 onkin hauskaa koko perheen viihdettä, haluamme kertoa luonnon monimuotoisuuden tärkeydestä. Mitä tapahtuisi, jos pölyttäjiä ei olisikaan? On hienoa viedä viestiä yhteistyössä WWF:n kanssa.
